Ny visuel identitet
Cases /
Energy Market Partners
Udfordring
Energy Market Partners var vokset ud af den visuelle identitet, som virksomheden blev født med.
En identitet, der ikke længere matchede selvforståelsen eller ambitionerne for den fortsatte rejse og internationalisering.
Opgaven var derfor at professionalisere udtrykket, således virksomheden er rustet til den kommende vækst.
Dertil var det kritisk for 'EMP', at vi kunne efterleve en skarp deadline, da designelementer skulle overleveres til webudvikling, således både hjemmeside og tryksager stod klar inden en Energikonference i USA.
Kunde
Energy Market Partners
Services
Processen
Som afsæt for opgaven, samlede vi ledelse og medarbejdere til en brandstrategisk workshop, der bl.a. indeholdt øvelser, som skulle afdække virksomhedens kernefortælling, vision, mission, position og værdier.
Med enighed om en strategisk platform – havde vi nu de fornødne indsigter til at starte designprocessen. Vi valgte at skabe et abstrakt logo ikon, som kontrast til det lange og beskrivende navn. Det gennemgående designgreb blev de rundede hjørner i nederste venstre og øverste højre, som følger det unikke træk fra forbogstavet i navnet.
Vi skabte bevægende farveforløb, svævende 'orbs', forskudte indholdskasser og naturligvis 'candlesticks', som er karakteriske for kategorien. Når alle elementer kobles til det dynamiske farvespil og den karakteristiske typografi, får man et udtryk, der ligner ingen andre i kategorien.
Brand identiteten blev samlet i en digital brand guide, med regler for korrekt og ukorrekt brug. Dertil sikrer den digitale brand guide at eventuelle fremtidige tilpasninger opdateres omgående på alle enheder, der skal tilgå den. Dermed undgår vi forældede PDF'er.
Outcome
Til deadlinen, som var en konferencen i Washington, stod Energy Market Partners klar med nye visitkort, en trefoldet brochure og narturligvis en dugfrisk hjemmeside. De oplever at blive taget mere seriøst og henvendelserne er steget markant, siden det nye website gik live.
Men EMP har fået mere end blot et 'output'; for som de selv refererede til i en efterfølgende evaluering, så oplever de, at den brandstrategiske workshop var så indgribende, at den har ændret virksomhedens selvforståelse for det bedre.
Alt i alt, har Energy Market Partners fået en bedre intern forankring og en skærpet brandprofil, eksternt.
Team
Brandstrategi og Brand Design: Lasse Giversen
Assisting Branddesigner: Marie Louise Urhskov
Absent Wall har styrket vores identitet
"Hele forløbet, fra brandworkshop til designproces, har været utroligt værdifuld for os.
Absent Wall har undervejs turdet udfordre os, hvilket betyder at vi i dag står med en brandstrategi og en corporate identitet, der matcher vores ambitioner og selvforståelse.
Vi vil til enhver tid anbefale Absent Wall til branding og design projekter."
Casper Theilgaard Skov
CEO, Energy Market Partners
Skal vi snakke om jeres udfordring?
Vi bringer det gode humør – I bringer en udfordring vi skal løse.