En bureau fortælling, uden det bliver for bureau'et

lazzaweb.dk
12/05/2020
Video challenge

At skabe en seværdig fortælling

Outcome

En fortælling der flytter brandet

Impact

En ny position i markedet

Team

Koncept - Jeppe Rahbek

Videograf - Rahbek Media

Colorgrader - Kevin Kvist

Services

Koncept

Storyboard

Videoproduktion

Fra specialister til bureau

Lazzaweb stod overfor en en nytænkning af deres brand og vi fik lov at lege med. Bureauet er vokset til tæt på 20 personer og manglede indhold der afspejlede denne vækst og dertilhørende succes. Med nye flotte lokaler på havnefronten i Aalborg, var det ideelt at inkludere noget nærmiljø i fortællingen og visualiseringen af rejsen. I samarbejde med Lazzaweb afdækkede vi mulighederne med fortællingen og ikke mindst det mulige indhold. Det er reelt afgrænsningens kunst vi arbejder med i en sådan case. Vi fik os sporet ind på en overordnet brandfilm, samt afdelingsvideoer som omhandler Lazzawebs vertikaler. Ads og SEO. En fortællingen omkring et bureau, kan nemt blive en anelse floskelbaseret. Vores udgangspunkt sammen med Lazzaweb, var at undgå dette ved at fokusere på værdien der skabes for kunderne og ikke forchromede billeder og tanker omkring deres eget setup. Det kan meget nemt blive en anelse for pillende i egen navle, uden fokus på værdien man søger at skabe for slutbrugeren. Derfor valgte vi også at inkludere statister og lokationer, som ligger udenfor det generelle bureaubillede og passive identifikation. Man må omend ikke glemme at validere succesen gennem eksempelvis lokalerne og de ansatte, men alt med måde.

Fra drømmen til virkelighed. Vi har fulgt og arbejdet sammen med Lazzaweb i mange år. Vi startede på samme kontor hos Mama I Made It og har fulgt deres rejse siden da. Derfor har vi også et indgående kendskab til deres bevæggrunde og ikke mindst, deres meget inspirerende tilgang til det at drive forretning. Dette giver selvfølgelig et godt udgangspunkt, når fortællingen og ikke mindst storyboardet skal laves under preproduktionen i vores produktionsforløb. At være med til at forevige denne rejse i bevægelige pixels, er en drøm for os. Udover brandfilmen, har vi skabt 3 afdelingsvideoer. Disse er lavet ud fra at kunderne eller de potentielle kunder, har indsigt i produktet og hvad eksempelvis SEO-arbejdet indebærer. Videoerne har til formål at illustrere og bevidne omkring Lazzawebs tilgang til arbejdet og rejsen mod målet sammen med kunden. Reelt set har videoerne ikke til formål at opdrage potentielle kunder i hvad de køber, men at skabe en indsigt i hvilken proces de køber ind i. Denne anskuelse er modig og signalerer en klar overbevisning omkring kundens købsrejse og ikke mindst, deres indblik.

Relaterede cases

Hvad siger vores kunder?

Hatten af for hele teamet
Sikke en fornøjelse at optage film med jer - lige fra den kreative proces, sparring og til selve optagelsesfinesserne. Det er altså en all-inclusive pakke, der sparker god nordjysk røv.

Tak!

Laura Drustrup

Marketingansvarlig, Pedersen & Nielsen Automobilforretning A/S

Serviceniveauet er helt i top
Vi har fået hjælp fra Jeppe og hans team et par gange til både video og virtuel optagelse af vores bygninger i Danmark.

Serviceniveauet er helt i top. Som kunde føler jeg mig 100% i centrum ift. at opgaven bliver løst på professionel vis og til vores bedste - og det der pt er blevet lavet er stadig i brug og tidssvarende, hvilken er fantastisk. Der er tænkt langsigtet - og noget der kan holde mere end bare 5 minutter i denne verden, hvor tingene på især de sociale medier løber stærkt.

Karina Poulsen

Marketing Manager, DESMI

Serviceniveauet er helt i top
Hej Jeppe og Søren

Kæmpe tak for et sindssygt godt forløb i forbindelse med skabelsen af vores expresbusfilm.

Først lyttede I til os, så lyttede vi til jer, og sammen kom vi frem til den helt rigtige storyline og stil.

To super effektive optagelsesdage med et skarpt set up krydret med et lækkert beat var det, der skulle til, for at skabe en stemningsfuld og indbydende film, der passede særligt godt til biografreklameformatet.

Kunne ikke have ønsket os bedre output.

Dina Blander Simonsen

Art Director, Nordjyllands Trafikselskab

Jer kan man altid regne med
Skide fedt at I kunne rykke hurtigt ud i dag - selvom det var med kort varsel. Jer kan man sgu altid regne med.

Ift. how-to-video og i særdeleshed Ad til SoMe fra sidste uger er vi mega tilfredse. Konceptet var ikke super tight fra vores side, men I har virkelig dryppet lidt klippemagi ud over det så resultatet virkelig spiller!

Virkelig fedt at arbejde sammen med nogle, der har styr på det praktiske og kreative!

Andreas Thomsen

Social Media Coordinator & Content Specialist | Branding & Outbound Marketing

En professionel samarbejdspartner, der er god til at kommunikere
I DAVA Foods er vi meget glade for samarbejdet med Absent Wall.

Vi har i Absent Wall en professionel samarbejdspartner, der både før, under og efter optagelse af film er god til at
kommunikere om processen, og som via sparring om opgaven "fremtryller" et rigtigt godt produkt i en høj kvalitet.

Sune Andersen

Kommunikations- og Marketingchef, DAVA Foods Denmark A/S

I forstår "vores verden" med fremragende rådgivning
Det er HØJ klasse, Jeppe! Du og teamet har endnu engang vist, at I forstår "vores verden" med fremragende rådgivning og et produkt af høj kvalitet.

Tak!

Rune Steiness

PR-konsulent, Louis Nielsen A/S