Rekrutteringsvideo
Cases /
Maersk
Udfordring
Maersk ønskede en video, der skulle få flere unge til at uddanne sig til skibsofficerer, og derfor skulle videoen vise, hvad livet til søs indeholder.
Videoen skulle være en dokumentar og Maersk er de første til at bruge en dokumentar som hvervningskampagne. Vi knuselsker den dokumentaristiske genre, men vi ved også, at der er mange udfordrende elementer ved netop denne genre. Vi kan mange filmtricks, men vi kan ikke forudse fremtiden, og derfor var det med stor spænding, at vi drog mod nord med en masse grej.
Kunde
Maersk
Services
Konceptudvikling
Storyboard
Cast af hovedperson
Videoproduktion
Så til søs!
Maersk havde et ønske om at lave en video i et langt format, hvor der var tid til at gå i dybden med selve oplevelsen af at uddanne sig til skibsofficer og generelt livet på et af Maersk store containerskibe. I dag er der mange uddannelsessteder, der begynder at benytte sig af videomarkedsføring, og det er med god grund. For mange unge er videoformatet en vigtig informationskilde, og alt tyder på, at det er fremtiden. Det var essentielt, at Maersks video både indeholdt informative elementer, men også elementer, der mindede om YouTube/vlogger-formatet, for at tale ind i et sprog, den unge målgruppen kender i forvejen.
Derudover var det vigtigt for Maersk, at videoen talte til fagnørden, eventyreren, den karriereorienterede og sømanden, fordi det er netop disse typer, der oftest opsøger uddannelsen. Indledningsvis havde vi flere møder med Maersk, dokumentarens hovedperson Tim og kontaktpersonen, for der var meget, der skulle orkestreres inden afgang. Først var det væsentligt at fastlægge en overordnet struktur for videoen og formatet. Målet var at få helheden og nærværet med i videoen, og derfor var en hovedpersonsbåret dokumentar oplagt. Altså var det også vigtigt, at vi havde en klar fornemmelse af Tim.
Team
Bureau: CompanYoung
Videograf: Absent Wall
B-foto: Jeppe Svendsen
Klipper: Absent Wall
Grade: Kevin Kvist
Koncept: Daniel Birkholm og Jeppe Rahbek
Skal vi snakke om jeres udfordring?
Vi bringer det gode humør – I bringer en udfordring vi skal løse.